Tuesday, November 29, 2011

waHai peMiLik tuLaNg RusuKku . . .

 CINTA ITU RAHSIA HATI, RAHSIA ALLAH . . . 


Ya Allah, jika dia yang Engkau ciptakan untuk mengisi KEKOSONGAN ini, sampaikanlah kepadanya . . .  Jika dialah yang TERBAIK unyuk hidupku dan agamaku, maka mudahkanlah jalan ini untuk ke sana . .  . jika dialah yang tertulis sebagai TEMAN hidup dan matiku, PANJANGKANLAH hubungan ini serta ikatan ini hingga ke akhir hayat . . .  





Tidak bertemu MATA, tidak bertemu SUARA, tidaK 

mengungkap  

JANJI, tidak bermadah CINTA, cukuplah kata MENGINGAT 

Allah,

 cukuplah NASIHAT serta TEGURAN, cukuplah aku tahu 

dirimu 

punya AGAMA dan IMAN..soal HATI dan PERASAAN biar 

masa

 menentukan..hati kita Allah yang PUNYA, hati kita Allah 

yang 

JAGA..BERDOALAH kerana itu SENJATA kita..andai 

TAKDIR

 hidup bersama, pasti Allah PERMUDAHKAN JALANNYA . .





✿~ Andai kehadiranku punca GOYAHNYA IMANMU, maafkan aku..
✿~ Andai kehadiranku punca HATIMU MERANA, maafkan aku..
✿~ Andai kehadiranku punca LALAINYA HATIMU, maafkan aku..
✿~ Andai kehadiranku punca LEMAH dan BERKURANGNYA SEMANGAT mujahadahmu, maafkan aku..

Sungguh, itu semua BUKANLAH NIATKU..




Izinkan aku MENGUNDUR DIRI, kerana aku TAKUT hati ini TERSASAR dari landasan cintaNya..izinkan aku mengundur diri, kerana aku takut menaruh HARAPAN pada sesuatu yang tidak pasti..izinkan aku mengundur diri, kerana aku tahu diri ini TIDAK SETANDING kamu, aku tahu tahap IMANKU..namun aku TIDAK TAHU tahap iman kamu..yang pasti, tahap iman kamu jauh LEBIH TINGGI daripada tahap imanku yang cuma secebis . . .


firman Allah dalam surah Al Baqarah ayat 216 :

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu . . . dan bolah jadi pula kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu, ALLAH mengetahui sedang kamu tidak mengetahui . . . "



No comments: