Friday, January 20, 2012

ManuSia suKa menCari PenyaKit C.I.N.T.A



sakitkah mencintai?? sakitkah dicintai oleh insan yang tak mencintai sepertimana kita mencintainya?? andai hati hanya mencintai ALLAH, tak akan mudah kita sakit oleh cinta dunia... tenanglah hati dengan hanya mencintai ALLAH... maka, tipulah kalau kita kata cinta itu menyakitkan.. sebab manusia itu sendiri yang mencari penyakit.... :)






" ya Allah, aku mohon petunjukMu, aku tak pernah jemu beristikharah, namun kali ini aku jua tak mengerti, apakah benar dialah yang ditakdirkan untukku, sebelum ini hatiku berkata tidak pada insan yang pernah hadir dalam hidupku namun mengapa bila dia hadir aku sukar membuang dia dari hatiku, aku senang tika dia menyapa walau tak bersua, hanya petunjuk dariMu mampu mendamaikan hati ini... "





" ya ALLAH, saat dia berbicara tentang yang lain, tentang insan lain, hanya Kau yang tahu rasa di hati ini namun aku tetap tersenyum mendoakannya.. ya ALLAH, bahagiakan lah hati kami, jika kami bukan ditakdirkan untuk bersama, maka pisahkanlah hati kami.. aku hanya ingin menagih cinta Mu.. biar cinta pada manusia ini lenyap dari hati.. kerana sesungguhnya aku ingin cinta yang abadi, iaitu cinta Ilahi.. biarpun aku terluka, aku tak menyalahkan CINTA, kerana aku sendiri yang mengejar CINTA, wajarlah aku yang merana.. memang fitrah manusia dianugerahkan perasaan ini, namun andai ia baik bagiku, bukalah jalan yang luas bagi kami, ya ALLAH... kerana itu yang aku dambakan, petunjuk dariMu, hapuskan perasaan ini meskipun ia payah buatku..."
" Menyintai datang dari mata, sedangkan menyintai datang dari hati, jika hati ingin berhenti dari menyintai, maka tutuplah hati, tapi jika cinta yang ditutup di hati, yang akan berubah hanya airmata yang mengalir dari mata...."




oleh itu, sabarlah dengan kesakitan mencintai, sesungguhnya itulah lumrah mencintai... hanya dengan zikrullah (mengingati ALLAH), jiwa akan menjadi tenang... berserahlah pada jodoh kerana wanita yang baik untuk lelaki yang baik, dan sebaliknya.. 

ALLAH itu sweet kan?? Dia nak bagi "surprise" kat kita siapa jodoh kita.. so, tak payah berharap jodoh kita ada pada insan yang kita suka... :)


"wallahu'alam"
-Nurafiqah-





No comments: