Friday, May 10, 2013

Cinta Dalam Diam . . .

Haruskah kau tahu jika aku mencintaimu . . . 
KU RASA TIDAK !


Kerana cinta itu tak bisa terungkap agar bisa terlihat . . . 
Ia hanya bisa dirasa dalam hati . . .
Bukan aku tak berani mengurai . . .
Tapi aku takut salah dalam menempatkannya . . . 
Kerana apa yang menurutku baik, belum tentu baik menurut-Nya . . . 
Aku ingin yang terbaik untuk Rabb ku . . .

Sebenarnya . . .
Acuhku bukan bererti mengabaikanmu . . .
Diamku bukan bererti tak mengingatmu . . .
Kerana aku pun insan biasa . . . 

Ada perasaan . . .
Ada keinginan . . .
Ada harapan . . .

Namun ku berasa diri ini belum layak untuk itu . . .
Biar rasa ini tercipta . . . 
Ku simpan di sudut hati . . .
Hanya Allah saja yang tahu . . . 

Ku terbangkan sayap angan ke angkasa 
Disertai tadahan tangan . . . 
Agar nafsu tak menyeretku inginkan cinta . . . 
Akan ku cari namamu di sepertiga malamku . . . 
Aku harap kaulah yang tertulis di Loh Mahfuz untukku . . . 
Jikapun bukan . . . 
Aku percaya takdir-Nya adalah yang terbaik . . .

Ku titipkan cinta ini pada-Nya . . . 
Kerana HATI ini milik-Nya . . . . 


ALLAHURABBI! 

No comments: